محمد باریکانی: نمایشگاه صنایع‌دستی ایران با همکاری کشور ایتالیا جهانی می‌شود. ایتالیا حتی بازار ایران را زیرنظر گرفته و سعی دارد محصولات تولید شده خود را همخوان با ذائقه ایرانی‌ها در قالب ۲۶۰ شرکت سرمایه‌گذاری وارد ایران کند.

پائولو برگینی دونده ماراتن‌های جهان می‌گوید ماراتن جهانی ایران با ۱۵۰دونده از سراسر جهان به دشت لوت

اين دو خبر را آنتونيو اينتيليتا رئيس نمايشگاه صنايع‌دستي ايتاليا كه يكي از بزرگ‌ترين نمايشگاه‌هاي صنايع‌دستي در جهان است در حاشيه نشست مركز فرهنگي اقتصادي ايتاليا به روزنامه همشهري داد و گفت: ايتاليا درصدد بين‌المللي كردن نمايشگاه صنايع‌دستي ايران است و معتقد است كه اين اقدام به‌منظور تحكيم دوستي‌ها و نزديك كردن فرهنگ‌ها انجام مي‌شود. ايتاليا همچنين بازار ايران را براي صادرات توليدات صنايع‌دستي خود با حضور 650برند واقعي درنظر گرفته است.

اما در اتفاق ديگر كه به توريسم ورزشي ايران مربوط است، پائولو برگيني دونده ماراتن‌هاي كويري ايران به‌زودي فراخوان دويدن در كويرهاي كرمان در بيابان لوت را صادر مي‌كند تا 150دونده از سراسر جهان براي دويدن در كوير لوت به ايران سفر كنند. پائولو برگيني به همشهري مي‌گويد كه اين تصميم را پس از سفر به كوير لوت و بررسي جاذبه‌هاي كويري ايران گرفته است.

برگيني كه بيشتر بيابان‌هاي جهان را دويده است در توضيح تصميم خود براي برگزاري ماراتن جهاني كوير لوت گفت: كوير ايران در منطقه كرمان بسيار متفاوت و زيباتر از كويرهاي ديگر نقاط جهان است كه موجب شد تصميم به برگزاري ماراتن بين‌المللي كوير ايران بگيرم.

برگيني در 2‌ماه آينده نيز به ايران سفر مي‌كند تا يك هفته به همراه تيم برگزاري ماراتن جهاني ايران به بررسي مسيرهاي داخل كوير لوت و مشخص كردن نقاط داخل مسير كه به طول 250كيلومتر در داخل كوير لوت در كرمان است بپردازد.او مي‌گويد: نام اين ماراتن جهاني دويدن در مسير جاده ابريشم ايراني است و دوندگان شناخته‌شده كويرهاي‌ جهان از كانادا، آمريكاي لاتين، آمريكاي شمالي، استراليا، آفريقاي جنوبي، چين، ژاپن، ايتاليا و... به كرمان سفر مي‌كنند تا در مسير جاده ابريشم ايران بدوند و هيچ‌چيز جز رد پا در كوير باقي نگذارند.

پائولو برگيني گفته است كه به‌زودي وب‌سايت ماراتن جهاني ايران راه‌اندازي مي‌شود و علاقه‌مندان ايراني براي حضور در اين ماراتن جهاني مي‌توانند با مراجعه به وب‌سايت او با نام paolobarghini.com به فراگيري تمرين‌هاي مورد نياز براي ماراتن جهاني جاده ابريشم ايران به‌صورت رايگان بپردازند و از زمان دقيق برگزاري اين ماراتن جهاني كه فراخوان آن صادر شده، مطلع شوند.

عبدالرضا ميرفخرايي مدير مركز همكاري‌هاي فرهنگي- اقتصادي ايتاليا و ايران كه در جمعي با محوريت سرمايه‌گذاري‌هاي اقتصادي با رويكرد فرهنگي سخن مي‌گفت و چند خبرنگار ايتاليايي، مدير نمايشگاه صنايع‌دستي ايتاليا، نماينده كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران و تورليدرهاي ايتاليايي نيز در آن حضور داشتند، در پاسخ به اين سؤال همشهري كه با توجه به همكاري‌هاي باستان‌شناسي ايران و ايتاليا ، آيا سرمايه‌گذاران ايتاليايي علاقه‌اي به مرمت و احياي بناهاي تاريخي و كاروانسراهاي ايران دارند؟ گفت: موضوع مرمت، احيا و بهره‌برداري از كاروانسراهاي تاريخي ايران از قبل با كانون جهانگردي و اتومبيلراني ايران پيگيري شده بود. حتي در سمينار فلورانس نيز موضوع مطرح شد و در سميناري ديگر كه‌ماه آينده در ايتاليا برگزار مي‌شود فراخوان دوم ارائه مي‌شود.

او گفت كه برخي سرمايه‌گذاران ايتاليايي قصد دارند همين حالا برخي كاروانسراهاي ايراني را براي مرمت، احيا و بهره‌برداري در دست بگيرند و از آنجا كه مي‌خواهيم گام بزرگ‌تري برداشته شود فراخوان دوم را براي احياي كاروانسراهاي ايران در سمينار ايران عصر جديد كه در‌ماه اكتبر در ايتاليا برگزار مي‌شود منتشر مي‌كنيم. آنتونيو اينتيليتا رئيس نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي ايتاليا نيز به همشهري گفت كه نمايشگاه يك هفته‌اي صنايع‌دستي ايتاليا با 3.5ميليون بازديد‌كننده درصدد جهاني‌كردن نمايشگاه صنايع‌دستي ايران است.

او گفت: نمايشگاه ميلان در‌ ماه دسامبر 20سالگي خود را جشن مي‌گيرد و با اين تولد دوره جديدي براي صنايع‌دستي ايران شكل مي‌گيرد. به گفته مدير نمايشگاه بين‌المللي صنايع‌دستي ايتاليا، ايران وارد عصر جديدي شده كه ايتاليا نيز بايد به اين دوره وارد شود. آنتونيو اينتيليتا گفت كه ايران و ايتاليا 2كشور باستاني و با فرهنگ نزديك به يكديگر هستند كه بايد در جهت تحكيم همكاري‌ها حركت كنند.

کد خبر 306843

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha